وبلاگ رسمی علی ترکاشوند
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی علی ترکاشوند و آدرس معارف.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. Just For Transfer To AVAFBLOG

 





 

اینجا مسلمانان را زنده زنده می سوزانند! +تصاویر(18+)

سکوت مرگبار مجامع جهانی و کشورهای غربی موجب شده تا مسلمانان میانمار ضمن زندگی در بدترین وضعیت ممکن، قربانی نسل کشی و خشونت های قومی و مذهبی در این کشور شوند. در جریان دور جدید نسل کشی مسلمانان، 20 پسر بچه مسلمان از مدرسه ربوده و پس از قطعه قطعه شدن، اجسادشان به آتش کشیده شده است.
مشرق نیوز: خشونت علیه مسلمانان، که سال گذشته تنها به ایالت غربی راخین محدود شده بود، امروز در سرتاسر کشور میانمار گسترش یافته است. گروه‌های مهاجم خشمگینی از بودایی‌ها، که برخی با جنبش نظامی "9 6 9" كه به معنای «ويژگی‌های نه‌گانه بودا، شش راه بودا و ويژگی‌های نه‌گانه رهبانيت» است در ارتباطند، در شهرهای میکتیلا، نایپیادا، باگو و به تازگی نیز یانگون، بزرگ‌ترین شهر این کشور، به مسلمانان حمله‌ور شده‌اند.

بسیاری از مسلمانان یانگون، باگو و دیگر شهرهای بزرگ جرأت رفتن به مسجد، وارد شدن به فروشگاه‌های مواد غذایی مسلمانان یا نشان دادن مسلمان بودنشان خارج از خانه‌ها و مغازه‌هایشان را ندارند. در دوسال گذشته، دستکم 100 هزار مسلمان آواره، و هزاران مسلمان دیگر نیز کشته شده‌اند.

ضعف دولت مرکزی میانمار این قدرت را به اقوام و قبایل تندروی این کشور داده است تا اقدامات وحشیانه و خشونت باری را بر ضد اقلیت مسلمان اعمال کنند. "تین سین" رئیس جمهور میانمار 6 می در سخنانی مدعی شد که دولت میانمار متعهد به ایجاد جامعه ای آرام و هماهنگ در استان راخین است.

ولی اتفاقات دردناک در استان راخین و اقدامات خشونت بار بر ضد مسلمانان این منطقه واقعیت های دیگری را نشان می دهد. ایجاد پناهگاه های اضطراری برای مسلمانان روهینگیا اکنون تبدیل به مکانی دائمی برای آنان شده و این مکان ها شبیه به زندان شده است.

مسلمانان اجازه خروج از این اردوگاه ها و پناهگاه ها را ندارند. کارگران امداد و نجات تهدید می شوند. خشم و نگرانی مسلمانان در این اردوگاه ها به اوج خود رسیده است.

این اتفاقات و حملات به مسلمانان میانمار در حالی ادامه دارد که بر اساس آمار رسمی دولت میانمار در ماه مارس گذشته 43 نفر در شهر میکتیلا کشته شدند.

بنه گزارش مشرق به از ابنا؛ همچنین روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه انتشار ویدئویی در میانمار و بازتاب گسترده آن باعث شد تا بار دیگر تحولات داخلی میانمار به یکی از مهمترین کانون های توجه مخاطبان خبر و تحلیلگران تبدیل شود.

ویدئویی که علاوه بر تصاویر حمله گروهی افراطیان بودایی، صحنه هایی باورنکردنی از ضرب و شتم شدید و حتی آتش زدن مسلمانان در آن به چشم می خورد.

بر اساس گزارش های موجود و مورد تایید رسانه های غربی، مسلمانان میکتیلا به فجیع ترین وجه ممکن قربانی خشونت های بوداییان افراطی شده اند.

به عنوان مثال، در جریان دور جدید نسل کشی مسلمانان، 20 پسر بچه مسلمان از مدرسه ربوده و پس از قطعه قطعه شدن، اجسادشان به آتش کشیده شده است.

گفتنی است تا کنون آمار رسمی در مورد تعداد دقیق کشته‌های نسل‌کشی مسلمانان میانمار وجود ندارد و بر اساس آمار غیر رسمی در حوادث اخیر 170 نفر کشته شده، 7 هزار نفر زخمی شده و 40 هزار فعال مسلمان دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

رهبر مسلمانان میانمار دکتر محمد یونس نیز سکوت کشورهای مسلمان در کنار کشورهای غربی و مجامع حقوق بشری را علت ادامه یافتن کشتار مسلمانان این کشور می‌داند.

 به گفته وی بودیست‌های افراطی مسلمانان را در میان خود نمی‌خواهند و به همین دلیل جوانان و به خصوص تحصیل کرده های مسلمان را دستگیر کرده و به نقطه نامعلومی می برند و به زنان مسلمان تجاوز می کنند.

اصلاحات مد نظر آمریکا که پس از سفر هیلاری کلینتون به میانمار در این کشور آغاز شد، همچنان در بایکوت کامل خبری در جریان است.



برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 3:5 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 5:33 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 فتواهاي عجيب و غريب وهابيت

هر کسي که گل بزند و سپس بدود تا بقيه او را دنبال کنند و بغل نمايند، (همانطور که در آمريکا و فرانسه بازيکنان انجام مي دهند) بايد به صورتش تف انداخت و تنبيه کرد!!! زيرا ورزش بدني شما چه ارتباطي به شادي و بغل کردن و بوسيدن دارد!

 

فتوای تازه وهابیون درباره موز و خیار

یک مفتی وهابی که در اروپا زندگی می کند، فتوا داده است که زنان حق دست زدن به موز و خیار را ندارند. این مفتی وهابی در فتوای خود در این باره مدعی تحریک زنان توسط این دو میوه شده است.

 

فتواي جديد وهابيان: هنگام قطع برق روزه نگيريد

شيخ عبدالمحسن عبيکان از مفتيان وهابي و مقامات بلندپايه وزارت دادگستري عربستان در فتوايي که در روزنامه "الخليج" چاپ عربستان منتشر شد، فتواي عدم وجوب روزه براي مناطقي که قطعي مکرر برق دارند را صادر کرد.

 

فتواي عجيب مفتي وهابي درباره دو تيم فوتبال

شيخ شمس الدين صحه مفتي الجزايري: هر کسي روي لباسش آرم باشگاه هاي بارسلونا و رئال مادريد باشد موجب بطلان نمازش مي شود.»
نکته جالب توجه اينجاست که اين مفتي علت صدور فتواي خود را به دليل وجود صليب در آرم باشگاه هاي ياد شده دانست.

 

 

مفتي وهابي و خوردن خون کفتار

خالد بن علي المشيقح مفتي وهابي در فتوايي عجيب که مورد تاييد ديگر همقطارانش هم قرار گرفته است خوردن کفتار را حلال و جايز شمرده است.
البته اين فتاوا امري عجيب نيست چرا که متاسفانه آنها خوردن بسياري از حيوانات حرام گوشت مانند سوسمار و خرگوش و کوسه و ... را حلال کرده اند و براي آن به احاديث ضعيف و مجعولي استناد کرده اند.

 

مفتي وهابي: همکاران بي‏نماز خود را بکشيد!

در جديدترين فتواهاي منتشر شده از مفتي‌هاي وهابي عربستان سعودي، قتل فردي كه نماز نخواند و از اين كار خود توبه نكند، واجب اعلام شد.

 

حضور هر دختري با پدرش در يک مکان خلوت حرام است

بر اساس اين فتوا "حضور هر دختري با پدرش در يک مکان خلوت حرام است زيرا ممکن است اين پدر داراي انحرافات اخلاقي باشد و به دختر خود تجاوز کند"!

 

خوابيدن زن در کنار ديوار بدليل مذکر بودن آن حرام است

براساس جديدترين فتواي يک چهره وهابي، خوابيدن زنان در کنار ديوار به دليل مذکر بودن کلمه "ديوار" در ادبيات عرب، حرام است.

 

فتوای مفتی اعظم عربستان: مسلمانان واقعی در توییتر فعالیت نمی‌کنند!

مفتی اعظم عربستان سعودی فتوایی علیه سایت توییتر صادر کرده است، که این سایت را صحنه تبادل اتهامات و دروغ پراکنی «خوانده و از «مسلمانان واقعی» درخواست کرده است از استفاده از این سایت خودداری نمایند».

 

دیدن‌کارتون برای‌کودکان حرام وگناه است!

شیخ «محمد صالح المنجد» از چهره های سرشناس وهابیت در عربستان سعودی در جدید ترین فتوای خود، دیدن کارتون برای کودکان حرام و گناه دانست.

 

با تف كردن در نماز حواس خود را متمركز كنید!

ملازاده، كارشناس شبكه وهابی وصال در جدیدترین فتوای خود اعلام داشت: اگر می خواهید كه در نماز حواستان پرت نشود، سه بار به طرف چپ خود تف كنید تا شیطان فراری شود!

 

فتوای مفتی وهابی درباره برهنه شدن زن و شوهر

مفتی سعودی: «برهنگی زن و شوهر در نزد یکدیگر سبب بطلان عقد ازدواج آنها می‌شود و هر کس در مقابل همسرش برهنه شود، همسرش عملا مطلقه محسوب می‌شود و باید برای ادامه زندگی دوباره با همسرش ازدواج کند.»

فواید نوشیدن ادرار شتر در کتب وهابیت!

به گزارش شیعه آنلاین، در کتب احادیث که وهابیون از آن پیروی می کنند، حدیثی وجود دارد که برای نوشیدن ادرار شتر فواید زیادی نقل کرده از همین رو بسیاری از وهابیون برای دستیابی به این فواید، ادرار شتر می نوشند.

شاهکار جدید مفتی وهابی:هدایت امت با دیدن صحنه های غیر اخلاقی

اسامه القوصی مبلغ سلفی مصری با تشبیه فیلم های غیر اخلاقی به داستان حضرت یوسف(ع) اظهار داشت چون نتیجه داستان حضرت یوسف(ع) خوب بوده، فیلم های ضد اخلاقی نیز بلا مانع است و می تواند موجب هدایت و دوری فرد از معصیت شود.

 

مفتی وهابی عربستان به تروریست ها اجازه داد تا برای برطرف‌کردن نیاز‌های جنسی، زنان سوری را به عقد موقت خود درآورند.

به گزارش رویداد ،یک مفتی تندروی وهابی در عربستان سعودی، اخیراً فتوای دینی صادر کرده که در آن به شبه نظامیان سوریه که وی مجاهد خوانده است، اجازه می‌دهد با زنان سوریه ازدواج کوتاه و چند ساعته داشته باشند. این در حالی است که در آئین های اهل سنت ازدواج موقت حرام تلقی شده است.

کشتن "تظاهرکنندگان " از سوی حاکم کشور جایز است!!!

عائض القرنی"؛ یکی دیگر از شیوخ وهابی در یک فتوا که از شبکه الجزیره پخش شد، اعلام کرد: کشتن بشار اسد واجب تر از کشتن اسراییلی ها است و بر مردم واجب است علیه او سلاح به دست گیرند.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 5:20 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 

شراب موش

تخم اردک یا تخم مرغ قبل از تولد جوجه


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 10:49 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 تصاویر+18/ بخشش اعدامی حین اعدام


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 3:20 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 تصاویری از شهر مرگ


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 3:20 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 

۲۶سال قبل، قیمت کاهو و گوجه فرنگی و هندوانه چقدر بود؟115 

بازار مالی - یکی از کاربران خبرآنلاین ، قیمت برخی کالاها را که دردفترخاطراتش ثبت کرده برای ما ارسال کرده است.

به ادعای این کاربر در سال 1366(26سال قبل)قیمت ها به شرح زیر بوده است:

کاهو یک کیلو 100ریال

گوجه فرنگی یک کیلو150ریال

خیار یک کیلو 150تا200ریال

آلو یک کیلو 150ریال تا 200ریال

گیلاس یک کیلو 350ریال

هندوانه یک کیلو 55تا65ریال

هلو یک کیلو 220 تا 250 ریال

نوشابه 250سی سی 55ریال

خامه 100گرم 150ریال

کباب کوبیده یک سیخ 200 ریال

تخم مرغ یک شانه 400 ریال

ماست یک کیلو 80 ریال

زعفران یک مثقال 2400 ریال

مغز گردو یک کیلو 2500 ریال

پرتقال یک کیلو 150تا200ریال

نارنگی یک کیلو 170 تا 220 ریال

سبزی خوردن یک کیلو 70 تا 100 ریال

رب گوجه فرنگی یک کیلو 400ریال

بلیت سینما 150 ریال

پسته یک کیلو 3500تا4000ریال

تخمه ژاپنی یک کیلو 1200تا 1500ریال

بادام یک کیلو 1800 تا 2200ریال

 

ضمن تشکر از این کاربر محترم، گفتنی است، سایر کاربران خبرآنلاین می توانند خاطرات خود را از قیمت کالاها در سالهای مختلف به صورت کامنت ارسال کنند.


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 2:49 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 اختصاصی/ پیدا شدن انسانهای نخستین در استان بوشهر+تصاویر


خانواده ای 10 نفره بعد از هفتاد سال در کوه های شهرستان دشتستان پیدا شدند.

خانواده ای بعد از هفتاد سال در کوه های ارم شهرستان دشتستان پیدا شدند.

رییس ثبت احوال دشتستان در گفتگو با جنوب نیوز با اعلام این خبر گفت: براساس گزارشی که از رابطین محلی به ما دادند خانواده ای 10 نفره که از هفتاد سال پیش در منطقه کوهستانی و صعب العبور "راه وال تنگ چول نار" روستای تنگ درکش بخش ارم ساکن و به صورت کپرنشینی و کوخ نشینی زندگی می کردند، پیدا شدند.

مرتضی ایزدی افزود: سرپرست خانواده که "بهمنیار بذرکار فرزند علی" است حدود 70 سال سن و خواهر وی 73 سال و بزرگترین فرزندش پسری 38 ساله و کوچکترین فرزند دختری 14 ساله است که هیچ کدام شناسنامه و هویت ندارند.

وی اضافه کرد: مامورین ثبت احوال دشتستان در معیت ماموران اداره آگاهی شهرستان و بخشداری تنگ ارم با الاغ حدود هفت ساعت راه های صعب العبور و کوهستانی را طی کرده تا به محل زندگی این خانواده رسیدند.

رییس ثبت احوال دشتستان اظهار داشت: نکته قابل توجه اینکه این خانواده بدون هویت، از ابتدایی ترین امکانات زندگی برخوردار و از طریق دامداری و پرورش مرغ و استفاده از فراورده های دامی امرار معاش می کردند و حتی قاشق و چنگال را که ما برای خوردن غذای آماده با خود برده بودیم را تا حالا ندیده بودند.

ایزدی گفت: پدر این خانواده اظهار داشته است که در طول 70 سال عمر خود فقط هفت بار به روستای قراول خانه و شهر دالکی سفر کرده و هیچ یک از فرزندان تا کنون هیچ شهر و روستایی را ندیده اند، یکی از دختران خانواده نیز گفت ما غیر از دامنه کوه و ستاره شب تاکنون هیچ جایی را مشاهده نکرده ایم.

وی اضافه کرد: در طول این هفتاد سال برخی اقلام مثل پوشاک توسط رابطینی که با این خانواده ارتباط داشته اند در اختیار آنها قرار می گرفته است.

گفتنی است مراحل هویت شناسی، صدور شناسنامه، تمهیدات برای امکانات رفاهی و بهداشتی و ساخت فیلم مستند از این خانواده در حال بررسی و اقدام است.


jonoubnews.ir

jonoubnews.ir

jonoubnews.ir

jonoubnews.ir

jonoubnews.ir

 

 

 

 


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 18 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 12:47 قبل از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 پس از انتشار خبر حمله سلفی ها و وهابیون افراطی به مرقد مطهر "حجر بن عدی” و ربودن پیکر مطهر یاور امیرالمومنین (ع) ،  تصویری در شبکه خبری الغوطه الشرقیه که وابسته به معارضین سوری است منتشر گردید که ادعا شده است این تصویر متعلق به پیکر مبارک "حجر بن عدی” ، از صحابه رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) می باشد.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 2:54 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]

 

سازنده فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر(ص) مسلمان شد

» سرویس: معارف و حقوق - دين و انديشه
00-154.jpg

"ارنود فاندور" از راستگرایان افراطی پارلمان هلند و یکی از سازندگان فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر (ص)، مسلمان شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه سعودی "عکاظ آن لاین" این سازنده فیلم توهین‌آمیز به شخصیت پیامبر(ص) که خشم شدید مسلمانان سراسر دنیا را به دنبال داشت، پس از پذیرش اسلام، به زیارت حرمین شریفین مشرف شد.

 

وی از مسجد پیامبر (ص) زیارت کرد و وقتی به قبر پیامبر رسید اشک‌هایش جاری شد.

 

او درباره مسلمان شدنش اینگونه می‌گوید: واکنش مسلمانان به ساخت این فیلم موهن درباره پیامبر(ص)، بسیار شدید بود، وقتی این حجم گسترده اعتراضات و انتقادات درباره این فیلم را دیدم، سوالات بسیاری در ذهنم ایجاد شد که چرا مسلمانان به این میزان به دین و پیامبر خود عشق می‌ورزند و رمز این عشق چیست؟

برای این‌که جواب سوالاتم را بیابم شروع به تحقیق درباره دین اسلام کردم؛ هر چه پیش می‌رفتم متوجه می‌شدم که حزب سابقی که عضو آن بودم چه جرم بزرگی مرتکب شده است. هر چه آگاهی‌ام نسبت به این دین بیشتر می‌شد علاقه‌ام نیز به آن افزایش می‌یافت و تصمیم گرفتم خود را به مسلمانان هلند نزدیک کنم تا بیشتر با تعالیم این دین آشنا شوم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که این دین حق است و مسلمان شدم.

 

"فاندور" با زیارت کوه احد، گفت: مطالب بسیاری درباره این مکان و جنگ آن خوانده‌ام و بسیار خوشحالم که امروز در این مکان هستم.

به نوشته‌ی روزنامه، فاندور پس از دیدار با امام جماعت مسجد نبوی، قرار است با امام جماعت مسجد قباء نیز ملاقات کند و پس از آن‌ برای ادای مناسک حج،‌ راهی مکه مکرمه خواهد شد.

 

وی در سخنانش گفت: وداع با مدینه برایم ناراحت کننده است،‌ اما خوشحالم که برای ادای حج عمره به مکه می‌روم و در زمان نزدیکی دوباره به زیارت این بقاع متبرک و مقدس خواهم آمد.

 

ساخت فیلم اهانت‌آمیز در هلند، با اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر کشورهای عربی و اروپا مواجه شد،‌ به نحوی که دامنه آن به استرالیا نیز رسید و در این تظاهرات که برخی از آنها به خشونت کشیده شد، هفت تن نیز در سراسر دنیا کشته شدند.


برچسب‌ها:
[ شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 2:55 بعد از ظهر ] [ علی ترکاشوند ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 64 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
5 تير 1394
0 تير 1394 5 خرداد 1394 3 خرداد 1394 2 خرداد 1394 1 خرداد 1394 7 ارديبهشت 1394 7 فروردين 1394 4 اسفند 1393 1 اسفند 1393 3 بهمن 1393 3 دی 1393 5 شهريور 1393 4 شهريور 1393 6 خرداد 1393 6 ارديبهشت 1393 3 ارديبهشت 1393 7 ارديبهشت 1392 6 ارديبهشت 1392 5 ارديبهشت 1392 4 ارديبهشت 1392 3 ارديبهشت 1392 1 ارديبهشت 1392 7 فروردين 1392 0 فروردين 1392 7 اسفند 1391 6 اسفند 1391 5 اسفند 1391 4 اسفند 1391 3 اسفند 1391
امکانات وب

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 2081
بازدید کل : 39758
تعداد مطالب : 632
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن

ختم آیت الکرسی جهت ظهور
بسم الله الرّحمن الرّحیم

اللّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ اللّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُواْ يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِينَ كَفَرُواْ أَوْلِيَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
امکانات وب
ذکـــــر ایــــام هـــفتـــه
ورق زدن قرآن آنلاین

کد دعای فرج برای وبلاگ

[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ]